La Metafísica d’Aristòtil
comença sostenint que els homes desitgen saber i que les sensacions que més s’estimen
són les visuals. No estranya, doncs, si un festival europeu de música es diu
Eurovisió, el qual sempre ha ofert espectacle i consegüent comercialització,
no pas “competició musical” (el significat del qual ignoro).
Però el que sobta d’un festival amb aquest nom no és només la presència de països com Israel i Azerbaidjan sinó l’evident nord-americanització de l’espectacle, concretada en l’MTV-fórmula, amb tot el que implica. En qualsevol cas, cal recordar que milers (milions?) de persones només saben d’Europa per aquest festival.
Però el que sobta d’un festival amb aquest nom no és només la presència de països com Israel i Azerbaidjan sinó l’evident nord-americanització de l’espectacle, concretada en l’MTV-fórmula, amb tot el que implica. En qualsevol cas, cal recordar que milers (milions?) de persones només saben d’Europa per aquest festival.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada